Fartygsvisning

Var på fartygsvisning och lunch ombord på "Celebrity Constellation" i tisdags. Kryssning som semester har ju ökat mycket under de senaste åren. Och vi svenskar kryssar mer. Denna båt är 964 fot lång har en gästkapacitet på 2449. Så det är ju ingen liten båt. Om man vill lyxa till det så tar man en flaska Chateau Petrus -49 i den flottaste restaurangen och sätter 2.000 dollar på notan. Fast jag har inte riktigt bestämt mig om jag vill åka på kryssning igen. Visst är det bekvämt med att ha allt på ett ställe, men jag tyckte inte att jag riktigt kunde koppla av och ha semester när jag kryssade förra sommaren. Barnen älskade det i alla fall. Vi får väl se om och när det blir kryssning. Blev i alla fall serverade en sex-rätters lunch med tillhörande vin vilket var mycket gott. Så mätt och belåten klev jag av fartyget efter flera timmars rundvandring och lunch.




Kram

Kommentera här: