Fartygsvisning Norwegian Jewel

Har varit på fartygsvisning och lunch ombord på Norwegian Jewel (NCL - Norwegian Cruise Line) i dag. Den båten gillar jag. Den har mer cosy-känsla än Royal Caribbean och Celbrity. 12 restauranger varav en utomhus, gym, spa, teater och allt annat som finns på de andra kryssningsfartygen. Den har härliga färger ombord och är hemtrevlig med lite olika stilar. Så ska jag ut på kryssning igen så blir det helt klart ombord på något av fartygen på NCL. Just "Freestyle Cruising" passar mig väldigt bra. Att inte alltid behöva ha fasta tider vid middagssittningar och att jag har möjlighet att välja bland de 12 restaurangerna ombord. Efter visningen så intog vi en fyrarätters lunch inklusive vin. Vi startade med hummersoppa, sen sallad med friterad fetaost, därefter biffstek med gnocchi och champinjoner i tomatsås och avslutningsvis en slags nöt- och chokladtårta. Så jag kan säga att jag mer eller mindre rullade därifrån. Mycket gott.

Fick i dag reda på att min dotter hade kommit in på reservplats den skola som hon ville till. Både hon och jag blev överlyckliga. Det kommer att bli kanonbra.




Kram

Kommentarer:

1 Peter K:

skriven

Jag har varit ute och kryssat med Norwegian Jewel. Kan verkligen rekommendera den båten

Kommentera här: