Rajalakso

Snart finns hans namn på allas läppar. Efter gårdagens bortamatch mot Örebro så lär man ha lärt sig hans namn. Han är nämligen Allsvenskans skyttekung, fem mål på fem matcher. Han är helt otrolig. Jag har i alla fall precis lärt mig att uttala namnet på nyförvärvet i Djurgården, Sebastian Rajalkso. För att sätta igång käkmusklerna på morgonen, så säger jag Rajalakso, några gånger. Blir glad av att säga hans namn. Fast jag kan hålla med om att det inte är lätt att säga Rajalakso tio gånger på raken. Det är värre än att säga sex laxar i en laxask. Förstår att Bosse Andersson hellre kallar honom för Rajalasko. Det är lite lättare att uttala. Är så glad för Djurgårdens skull att de har fått en spelare med karaktär. Kommer att följa Sebastian och älska honom mer och mer under denna säsong. Han har fått en plats i mitt hjärta.

Rajalakso

Kram

Kommentera här: