Nobelparken

Tyvärr så var det inte lika fint väder i dag. Kändes mer som höst. Ville bara kura ihop mig i soffan och titta på någon bra film. Men masade mig faktiskt ut på en promenad runt Djurgården. Det var inte mycket folk ute i dag. Så fort som det är fint väder så flockas folk ute och när det är mulet så går de in och gömmer sig.
När jag passerade Nobelparken så kom jag att tänka på att jag fortfarande inte har fått reda på vilket av Sveriges träd som inte finns i Nobelparken. Vet att alla träd som växer vilt i Sverige finns i Nobelparken med undantag av två träd. Vet att det ena är fjällbjörken, men är fortfarande nyfiken på vad det andra trädet är. Så är det någon som vet det så återkom gärna till mig.
Tog i alla fall en bastu efter min promenad. Kan erkänna att det var välbehövligt.
Ser fram emot kvällens match mellan Barcelona och Getafe och hoppas att Barca spelar lika bra som i den första kvartsfinalen mot Schalke 04.
Ha en bra vecka.

Djurgården2

Kram

Kommentera här: