Kungsträdgården i blom

Som jag skrev tidigare så blir jag glad av vissa saker. Glömde då att ta med när Kungsträdgårdens körsbärsträd blommar. Det gör mig glad. Det är så vackert. Och om solen lyser och det är klarblå himmel så blir effekten ännu bättre. Kände att jag var i ett lyckomoln i dag när jag kom in på jobbet efter att ha varit i Kungsträdgården på lunchen och sett de blommande körsbärsträden. Det var så vackert och gav mig verkligen en kick.
En annan som gjorde en kick i söndags var Djurgårdens Rajalakso. Igen. Jag säger bara Ra-ja-ja-ja-ja-lakso. Han satte det fjärde målet mot Halmstads BK (ett mål i varje match) och har nu blivit Allsvenskans skyttekung. Efter gårdagens matcher ligger nu Djurgården på andra plats i Allsvenskan på 10 poäng tätt efter Kalmar som har samma poäng. Vi får väl se om Rajalakso gör mål även i morgondagens bortamatch mot Örebro SK på Behrn Arena.

Körsbärsträden

Kram

Kommentera här: