Öl och calvados

Har fortfarande inte kommit till min fulla rätt efter gårdagen. Är glad att jag var ledig i dag. Det var bara min akupunktör som behövde stå ut med mina calvadosångor från gårdagen. Hade fått fribiljetter till "Beer & Whiskey festivalen" i Nacka strand. Det var ju faktiskt några år sedan jag var där sist. Kan ju inte påstå att jag avsmakade alla de 1300 olika ölsorterna, fast det känns nästan så i dag. Marianne Wallberg som startade festivalen för 16 år sedan lotsade runt Ulf Elving för kommande radiosändning medan jag stod i amerikabaren och innjöt en IPA med viss citruston tillsammans med fem vetlandabor. Smakade allt från real ale och champagneöl till 20-årig calvados. Försökte även på slutet att övertyga en fransman att man inte kunde göra en calvados xo. Kärringdricka, för mesig. Nej, calvados ska vara stickig och frän. Sagt från en sann calvadosfan.

image22

Kram

Kommentera här: