Mia och Jordbro

Vaknade tidigt i morse. Tog min ljusterapilampa med mig ut i köket för att få lite ljus samtidigt som jag intog min frukost. För inte är det mycket till ljus ute nu inte. Halkar på de redan fallna höstlöven på väg till tunnelbanan. Har tydligen totalt missat att löven ändrade färg från grönt till rött för att sedan avsluta som gula innan de dalade till marken. Sov jag då? Och inte gör det saken lättare att jag som konsult för närvarande har ett uppdrag ute i Jordbro. Någon som vet var det ligger???? Jordbro = Franska Rivieran. Uteserveringar under solbelysta markiser och klirrande isbitar i drinkarna. Glöm inte solglasögonen om du ska dit.
Kliver av i Jordbro. Anslag vid pendeltågstationen med "Sänk Reinfeldt" möter mig. Känner mig inte alls hemma här och ännu mindre i industriområdet där jag för närvarande sitter. Det är sådana här tillfällen som jag är glad att jag har Mia Törnblom med mig i ryggsäcken (tillsammans med termosen, färdigbredda mackor, karta och kompasss) ;-).
Måndagarna med Mia. MMM. Mmm Marabou. Låter som en kärlekshistoria. Och det kan jag väl känna att jag har, sk envägskommunikation. Eller kanske inte, jag har träffat henne två gånger. Underbar människa med mycket glädje och energi. Självkänslan som hon talar om är ju en färskvara. Det gäller att ta till den när man promenerar mellan industribyggnaderna. En och annan lastbil svischar också förbi. Mias tre bästa ord. Bra - Tack - Hjälp. Undrar om man kan använda de orden i Jordbro. Bra att jag inte har blivit överkörd, Tack för att jag har ett jobb och Hjälp mig ifrån Jordbro :-).
Glöm inte att titta på Mia, TV 3 måndagar, kl 21.

image11

Ha en fortsatt bra vecka tills vi hörs igen.

Kram

Kommentera här: