Lagom

Två saker i livet som jag har svårt att måtta, är skum i badkaret och makaroner i kastrullen. Varför ska det vara så svårt? Kände mig lite hurven (norrländskt uttryck för frusen) när jag kom hem i dag och tänkte, vad jag är glad att jag har ett badkar. Tappade upp ett bad och stod där under tiden som karet fylldes med vatten och strilade ner vätskan som till slut skulle bli till skum när det blandades med vattnet. Jag tycker alltid att jag tar så lite och ändå blir det så mycket. De gångerna som jag har lyckats med det perfekta skumbadet är lätträknade. Detsamma gäller med makaroner. Jag kan inte måtta rätt, utan det blir alltid makaroner över. Det är som min akupunktör säger, lagom är bäst. Man ska hitta en balans. Och jag kan nog erkänna att jag aldrig kommer att hitta skumbalansen i alla fall. Försöker att hitta en balans i livet och det är nog viktigare än små skumproblem. En balans har jag  :-), och det är balansen på min cykel. Kom på min cykel i dag och undrade vad som egentligen hände med thai-krogen som låg på hörnet Hagagatan/Surbrunnsgatan. Fick en barnslig längtan efter räkchilin som de hade där en gång i tiden. Så är det någon som vet var jag i dag kan få en thailändsk räkchili, så hojta till.

image28


Ha en trevlig helg.


Kram

Kommentarer:

1 lars i gatan:

skriven

varför inte göra två saker på smällen samtidigt kompis?makaroner i badet..........

2 Annsan:

skriven

Hmm, ingen dum idé... Fast skulle man hitta makaronerna då? Man får givetvis ta fullkornspasta då så att man hittar de i det vita skummet. Tycker att allt verkar rätt så skumt ;-)

Kommentera här: