Hektisk helg

Har nu äntligen kunnat satt mig ner för att coola ner lite. Har varit ganska hektiskt i helgen. Brorsan och hans tjej kom ju i fredags. Hade planerat wok, men det blev scampi i panengcurry och kokosmjölk, med lök, champinjoner, thailändsk basilika och limeblad i stället. Blev riktigt gott. Och en massa rödvin till det.
Diedric hade två kompisar som sov över, Andrea en och själv så sov jag själv i Diedrics säng. Så vi var 8 pers som camperade på Fogelbergs pensionat. Riktigt mysigt.
I går blev det relativt lugnt. Mats och Monika tog sig en sväng ut på stan på kvällen. De får ju passa på när de är på besök från Karlstad. Själv satt jag hemma med Diedric och en kompis till honom.
När jag vaknade upp i morse så sken solen. Tittade ut på termometern på altanen som visade 22 grader i solen. Kände att jag plötsligt blev väldigt avundsjuk på Åke som var ute och seglade. Bra vindar i går och strålande sol i dag. Men så småningom drog det ihop sig till regn. Hade ändå varit skönt att fått segla igen. En lisa för själen när vindarna tar tag i en och man blir ett med havet. Mmm.
Mats och Monika drog vid lunch för att kolla finalen i amerikansk fotboll, Karlstadlaget var ju i finalen, så det fick de ju inte missa.
image16 
Monika och Mats. Välkomna tillbaka snart igen!!!

Själv tillbringade jag eftermiddagen i tvättstugan.
Nu middag och film, sen sängen.

Kram

Kommentera här: