C-vitaminer

Vad jag är glad att jag har en cykel. Cyklade i morse iväg till min akupunktör och tänkte i mitt stilla sinne att här slipper jag stå och trängas i en svettig tunnelbanevagn eller på en trång buss med hostande och snörvlande människor omkring mig. Slippa bli smittad av ett virus eller en förkylning med tanke på att jag håller avstånd till mina medborgare och samtidigt får motion. För er som "måste" trängas med era medpassagerare rekommenderar jag att frossa i c-vitaminer, t ex äta apelsiner, blåbär och kiwi. Pressar man apelsiner blandat med vitlök så blir effekten ännu bättre. Eller varför inte dricka grönt te. Jag slukar en och annan kopp grönt te varje morgon och mår bra av det. Grönt te innehåller nämligen mycket c-vitamin, sägs det. Det innehåller även flour som är bra för tänderna och antidoxidanter, vilka är bra i förebyggande syfte mot cancer. Teet sänker även kolesterolhalten. Så börja dagen med en kopp grönt te, tvätta händerna ofta, ha en medhavd apelsin i väskan och sov ordentligt så ska du se att du klarar dig från förkylningar i höst. 

image17

Glöm inte heller att titta på "Desperate Housewives" som har säsongspremiär i kväll :-)

Kram

Kommentera här: