Simning och bastu

I och med att jag var ledig i dag så bestämde jag mig för att gå och simma. Jag har ju hittat mina små oaser i livet som jag mår bra av. Aktiviteter som gäller mig för återhämtning är, simning och bastu, skidåkning, promenader längs vattenkanten och bara vara.
Skönt att de har ökat på temperaturen i den annars så kalla bassängen på GIH. Simmade 1000 meter innan jag gick och la mig i ångbastun. Skönt att bara ligga och koppla av och samla tankarna. I Finland så är det vanligt att man badar bastu direkt på morgonen. Känns ganska sunt med en sådan start på dagen. Har ju mina planer på ett ångbastubadkar hemma, men än så länge är det bara en dröm. Har även hört att finländarna smörjer in sig i honung i bastun och blir lena som små barnrumpor i skinnet. Har faktiskt prövat det och det stämmer. Fast i nuläget intar jag endast honung skedvis i min mun för att bota en liten släng av förkylning.

image31
Mörkö Honung med Eukalyptus är att rekommendera.

Kram

Kommentera här: