Parlamentet

Fredag igen? Visst känns det som att fredagarna kommer väldigt ofta och fortare i dag än de gjorde förr. Eller måndagarna är nog ännu mer återkommande. Ibland så känns det så i alla fall. Glad att det var fredag. Hade fått biljetter till inspelningen av "Parlamentet", vilket är ett av mina favoritprogram. Denna gången var det bl a Henrik Dorsin mot Johan Ulvesson. Att få se dessa två munhuggas i över en timme i verkliga livet som till slut ska klippas ner till ca 20 minuter var underhållande. Kan säga att jag fick mig många garv. Personligen så tyckte jag att det blåa laget med Henrik Dorsin var bättre än det röda laget med Johan Ulvesson. Men publiken höll tyvärr inte med mig. För det röda laget vann. Dorsins språkliga resa var underbar. Hoppas att de inte klipper bort den. Det var helt outstanding. Sen kan jag ju faktiskt medge att Anders S Nilsson faktiskt såg yngre ut i verkliga livet än i TV-rutan. Man brukar ju annars säga att folk blir tjockare på bild, inte äldre. Fast att Anders har sin konstiga dialekt så är han ganska skön ändå. Jag gillar honom på något konstigt sätt. Han utstrålar glädje. Och det är väl en jäkla tur, med tanke på att "Parlamentet" är ett humorprogram.

314193-37

Kram

Kommentarer:

1 Malin:

skriven

Nu e jag avundsjuk. Jag hade velat vara där med. Parlamentet äger! Fast jag gillar Johan bäst.
Malin

Kommentera här: