Haj på dig

Visst skulle man bli ganska snopen om man stack ut och skulle fiska abborre, och istället skulle få en makrillhaj på 400 kilo på kroken. Men det är ju bara i USA som detta kan hända. Närmare bestämt på abborrfisketävling på Destin Fishing Rodeo i Florida. För skulle man ta sin lilla eka och ro ut i Östersjön och räkna med att komma hem med några abborrar och istället drar upp en haj så skulle man nog bli lite förvånad. Eller inte komma tillbaka hem. Båten skulle sjunka och man skulle försöka att simma i land och samtidigt ha en jättehaj efter sig. Chansen är nog ganska minimal att klara sig i ett sådant läge. Men visst är det mysigt att åka ut och fiska och känna lugnet och stillheten. Bara få koppla av och känna ro. Njuta av den friska luften, tystnaden och bara vara. Känslan att sedan få napp är ju kittlande i sig. Om jag ska komma med ett fiskesäkert drag där man alltid får napp varje gång, så kan jag varmt rekommendera fiskdammarna på barnkalasen. Är fortfarande barnsligt förtjust i att stå med de förväntansfulla barnen i kö till fiskdammen. Vad ska jag få i min påse den här gången?
Annars så ligger ju surströmming mig varmt om hjärtat. Denna jästa och underbara fisk som intas tillsammans med mandelpotatis, tunnbröd och västerbottenost. Och så klart en och annan snaps ;-).

314193-39

Kram

Kommentera här: