Bulle

Kanelbullens dag = i dag. Den enda bulle jag egentligen tar är den från Stureplan, dvs Taxi Stockholm eller Taxi Kurir. Annars existerar inte så många bullar runt omkring mig. Mamma bakade alltid bullar när jag och min bror var mindre, men jag kan inte påstå att jag åt dem med förtjusning. Det enda som jag gillade i bakverk var egentligen "Budapestbakelse". Det kom jag ihåg att jag ofta åt tillsammans med en kanna te på fiket på Drottninggatan i Karlstad. Jag har heller inte varit den där "bullmamman" som står iklädd förkläde och bakar bullar hela dagarna. Så stackars mina barn som endast har fått hembakta bullar fem gånger i sitt liv. För fler gånger har jag inte bakat bullar. Och fler lär det inte bli heller. Baka är liksom inte min grej. Hoppas barnen överlever ändå. Men i dag offrade jag mig faktiskt. Alltså jag bakade inte. Men jag åt en inköpt kanelbulle i solen vid Djurgårdskanalen för att hedra bullen. Så grattis till alla bullälskare som kan frossa i detta bakverk i dag.

image32

Kram

Kommentera här: