Bio

Kände att det var bioväder i dag. Hade tidigare under dagen tagit en promenad och hamnade till slut på biografen "Saga" där Roy Anderssons senaste film går. "Du levande". Och i och med att jag (moi) har en liten betydande statistroll i en av scenerna så var jag ju tvungen att se vilka fantastiska skådespelartalanger jag har. Sedan premiären har ju anbuden fullkomligt haglat in, flest då från Hollywood. Leonardo di Caprio ringde tom upp mig och ville boka en date ;-) (you wish). Lite drömmar kan jag väl få ha. Åka limousine till jobbet, gå på röda mattan och dricka champagne hela dagarna. Leva ett riktigt glamourliv. Det vore väl något.. Än att ta sin cykel, torka av skorna på den smutsgråa dörrmattan och dricka vatten till lunchen. Men, men. Det kostar ju inget att drömma sig bort en stund i denna glamourösa värld. Men det som är kul med "Du levande" är att den scenen som jag är med i tydligen har fått mycket uppmärksamhet enligt Roy. Så det är ju lite kul. För den som går och tittar på filmen så får ni spana efter en brud i grå silkig skjorta vid vänstra dörringången i scenen där han drar bordsduken så att porslinet går i golvet. Det är jag lite stolt över. Det var/är mycket spännande och givande och se hur Roy gör sina inspelningar. En kameravinkel och inga klipp. Lite annorlunda. Så en scen tar väldigt lång tid. Udda och beundransvärt.

Fläskfilé med kantareller och klyftpotatis till middag och sen i säng. Nytt uppdrag väntar i stan i morgon.
Sov så gott :-)

image34

Kram

Kommentarer:

1 Matilda:

skriven

Jag såg dig faktiskt i filmen..! En riktigt bra skådespelarinsats måste jag säga :-D Allt bra?

Kommentera här: