Äntligen

Blir överlycklig när jag slår upp dagens tidningar och ser dessa underbara julbordsannonser. Äntligen, tänker jag. Inte långt kvar till jul. Tänk att få släpa upp plastgranen ur källaren och dekorera den med färgglada kulor och glitter. Vad jag längtar :-). Om två och en halv månad så sitter jag där i soffan med ett glas glögg i handen och tittar på Kalle Anka och Karl Bertil Jonssons julafton med tindrande ögon. Sug på den karamellen. Glögg, tror faktiskt att jag har en flaska kvar i skafferiet från förra året. Tänk vilken glöggutveckling det har blivit på de senaste åren. Förr fanns egentligen bara "Blossa", medan det i nuläget finns ca 50 olika glöggsorter med diverse tillsatser som t ex rom.

Undrar i mitt stilla sinne när de ska börja julskylta. Och vad NK ska hitta på att ha i sina skyltfönster i år.

Nja, det var väl inte direkt så jag kände.. Jag kan inte påstå att jag var överlycklig att se dessa julbordsannonser. Vill hellre vara här och nu.

Förhoppningsvis kommer vi att kunna njuta av hösten ett tag till, för än har jag inga tankar på jul. Det enda positiva som jag i nuläget kan komma på är att då är det kortare tid kvar till sommaren. Om det nu blir någon sommar nästa år. Jag håller tummarna för sommaren med sol och värme och kryper ner i soffan under filten och njuter ett tag till av hösten.

image33

Kram

Kommentera här: