Vernissage

Hamnade på vernissage i dag. Gick runt och beskådade Caroline Taubes målningar med ett glas vin i handen och en och annan snitt till tilltugg. Fastnade för "Black little secret" för 8.500:-, men tyvärr var den redan såld. Det kanske var lika bra det, med tanke på att jag inte har råd i nuläget. Har bl a lagt ner över 10.000 kronor på min akupunktör. Hmm. Glädjande är ju att jag faktiskt nu har hittat en ny akupunktör som är lite billigare. Vilket gläder mitt läder.
Nu när kylan biter inpå märg och ben och jag inte har någon händig karl som kan hjälpa mig att sätta ihop min bastu, så skulle jag vilja åka till värmen. Men glöm Vietnam just nu, för då skulle man kanske få en krokodil efter sig. Efter översvämningarna där så förstördes ju ett antal krokodilburar. Burarna innehöll ca 5.000 krokodiler som lyckades att rymma, varav åtminstone sju stycken är skjutna. Och det känns ju betryggande. Är glad att jag inte är i Vietnam. Känner mig ändå ganska trygg hemma i kalla Svedala.

314193-51

Kram

Kommentera här: