November

Visst är november månad den tråkigaste av alla månader på året? Men inte hänger jag läpp för det. Tänder ljus, softar i soffan, lagar god mat, myser och försöker att gå på roliga fester. I går hade mitt jobb anordnat middag på ett ställe i Gamla stan, till ett mycket bra pris. Så det gick ju faktiskt inte att tacka nej. Vi fick välkomstdrink vid ankomst, skagen till förrätt, oxfilé till varmrätt och någon slags mousse till dessert, inklusive vin. Avslutningsvis kaffe och avec. Mycket gott och jättetrevligt. Kände att jag behövde det här för att pigga upp mig själv i novembermörkret. När jag såg vilket band det var som spelade på stället så blev jag ännu gladare. Det var väl ca två år sedan som jag träffade trummisen sist. Så det blev ett kärt återseende.
I kväll blir det softkväll med god mat och gott vin från chile. Soft chillout-musik genom högtalarna, mys under filten i soffan och bara vara.

314193-52

Kram

Kommentera här: