Bastun fungerar

Börjar så smått att känna mig som att jag tillhör en av våra grannländers kvinnliga förebilder mer och mer. Börjar morgonen med en bastu, vilket är väldigt vanligt i Finland. Äter därefter frukost bestående av te och smörgås, där pålägget är finsk basturökt skinka. Klär mig i Marimekko och lyssnar på Bomfunk MC's, dvs Ismo Lappalainen och Raymond Ebanks. Har t o m bytt ut Absolut Vodkan mot Koskenkorva. Fast jag har ingen kniv, har inte börjat dansa finsk tango och jag har inte heller börjat på finsk Lingaphone-kurs, ännu.
Men helt klart är att livet känns mycket lättare efter att jag har börjat dagen med ett bastubad. Otroligt bra start på dagen. Sen att jag bränner 600-800 kalorier på en halvtimme, gör ju inte saken sämre. Och när kylan biter sig in genom märg och ben, så sitter ju inte en varm bastu fel.
Så nu ska jag bara inhandla några korgstolar och ett drinkbord, så är mitt spa klart. Så nu är det bara att boka in sig.
Ha en trevlig helg!

314193-59

Kram

Kommentarer:

1 B-M:

skriven

Du är aktiv på nätet min vän! Blev nyfiken på din bastu, har du den i ditt vardagsrum??? Berätta; vart har du köpt den, pris, hur stor är den, blir det inte varmt i hela huset när du har den påslagen???

Förresten hur startar man en blogg?
Kram B-M

2 Annsan:

skriven

Hej B-M!
Jag har köpt bastun via Hälsomässan. Pris ca 22.000:-. Den är 90 x 90 x 190. Den står i hallen och det blir bara varmt i bastun.
För att starta blogg, gå in på www.blogg.se och registrera dig.
Kram Annsan

Kommentera här: