Ur Nelsons dagbok

Sov rätt länge i dag. Min låtsasmatte gick inte upp förrän kl kvart över nio. Fast jag hade inte behövt göra några behov innan. Börjar faktiskt känna mig rätt hemmastadd på Gärdet. Trivs faktiskt väldigt bra. Får mat, kärlek, promenader och ibland får jag komma upp i soffan. Fast bara när min låtsasmatte ligger där. Trivs med att ligga i hennes knä när hon sitter vid sin dator i kökssoffan. Rätt schysst restaurang också. I dag fick jag torrfoder blandat med spaghetti och köttfärssås. Inte helt fel. Så husse, du ska inte tro att det går någon nöd på mig inte. Nej, tvärtom. I dag när min låtsasmatte kom hem från jobbet så blev jag helt till mig. Fast att min andra låtsasmatte hade varit ute med mig på eftermiddagen, så kändes det ändå som ett kärt återseende. Trodde faktiskt att min svans skulle gå sönder, så mycket viftade jag på den. Och jag kråmade mig riktigt, så att hon skulle förstå att jag blev jätteglad att återse henne. Så husse, ha det nu så himla skönt i solen och sköt om dig.
Många hundslickar Nelson

Nelson myser

Kram

Kommentera här: