Julafton

Vaknar med en viss barnslig förväntning. Kommer tomten till mig? För jag har faktiskt varit snäll i år. Snön lyser med sin frånvaro och adventsljusstakarna brinner i fönstren hos grannarna. Jag kan väl påstå att jag inte har någon direkt julfeeling. Ser i alla fall fram emot Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson. Har gått ifrån de invanda traditionerna en aning. Det är faktiskt första året som jag inte har någon julskinka. Har ingen längtan efter den heller. Så hos oss blir det istället färsk hummer, fläskfilé med kantareller och blodapelsinsorbet. Skumpa, rödvin, glögg och julsnaps kommer att intas i lagom mängd under dagen.
Änglarna sjunger i kör
Är det tomten jag hör
Som kommer med klappar
Eller det lutfisken som nappar
Granen grann i stugan står
Hoppas jag något paket får
Ljusen tindrar så klara
Låt oss lustiga vara
Ha en riktigt
GOD JUL

Ängel

Stor julkram

Kommentera här: