1:sta advent

December och 1:sta advent. Hade förväntat mig att kylan hade bitit sig fast i mina kinder under min promenad på Djurgården. Men istället så fick jag nästan vårkänslor av de ljumma vindarna som smekte mitt ansikte. Man får ju passa på att ta en promenad under de få ljusa timmarna på dygnet. Det är ju inte många timmar om dygnet som solen vågar visa sig. En kopp varm glögg satt inte helt fel efter långpromenaden. Har även varit nere i källaren och plockat upp lite julpynt. Adventsstake, glitter och annat lite smått och gott har placerats ut i kök och vardagsrum.
Lottningen av fotbollen för EM 2008 blev också klart i dag. Lagen som hamnade i Sveriges grupp var Spanien, Grekland och Ryssland. Blir nog lite halvtufft för Sverige. Matcherna mot Spanien och Grekland kan nog bli riktiga rysare. Fast vi får nog vara glada att vi inte hamnade i samma lag som Italien.

314193-61

Kram

Kommentarer:

1 Brandskyddsföreningen:

skriven

Brandskyddsföreningen hälsar att ljusstaken är fördömlig ur brandskydds synpunkt!!

Kom ihåg att stenar och glaspärlor är jätte bra
dekorationer i adventsstaken.

Glöm ej att släcka ljusen!!!

Kram

Kommentera här: